Pages

Saturday, January 2, 2010

holiday inn

Seperti yang tidak di plan kan, selepas tamat kelas pada hari khamis, a few hours later, aku di jemput pulang oleh bapaku yang terchenta kerana kami sekeluarga akan pergi bercuti ke pantai Desaru, Kota Tinggi, Johor. Ohh, terlepas untuk melepak dengan ajik :( tak mengapa. Malam itu, aku dipujuk untuk bergembira dengan memberi aku makanan yang sedapsedap(eh, macam tiru ayat ajik).

Nasib baik kenyang. Keesokkan paginya, bergerak menuju ke Johor Bharu, pakcik saya tibetibe jatuh sakit. Kesian dye. Petang tu selepas merayaurayau kejap di JB, kami pon menuju ke Desaru. 4 jam perjalanan sebab jalan sangatsangat jam. Mane tak nye, jalan dah la satu lane je, and polis buat roadblock 3 kali. Aku panas betul dengan polis ni. Pilih lah tempat yang strategic sikit boleh tak? Urghh. Sampai dalam pukul 10 macam tu. Sampai sahaja di rumah, orang yang pegang kunci rumah tersebut tiada.


Fuck!



Cari dan mencari dan mencari hotel untuk menginap.


Tiada yang kosong. Sume sudah ada orang menginap. Lastlast, nasib baik bawak khemah, so, rent tempat nak camping dan pasang khemah ni. *so nottt what i expected to happen*
Takde rezeki aku nak skype dengan ajik malam tu :(

tapi best lah sebab camping dekat tepi laut, walaupun tak berapa cantik laut tu, tapi romantic wey. Wewittt.
Pagipagi lagi orang ramai dah dating nak main air kat tepi laut. Tak ramai yang nak mandi, sebab takot, ombak dye besar sangat. Den pun cuak ha.

Nasib baik tengahari tu orang tu dah sampai dan beri kami kunci rumah tersebut.
Malam tu adelah yang terbaik. Bbq wey! Nak kata ramai, tak lah ramai, dalam 20+ orang camtu. Makanan jangan cakap lah. Terlampau banyak. Dengan rendang lah, botok-botok lah, makanan bbq macam ayam, ikan pari, ikan jaket, sotong, udang, dan macammacam lagi. Slek takde lamb je. Ish.

Yang paling best malam tu adelah, kami ber-bbq diluar rumah dibumbungi oleh bintangbintang yang sangat cantik, bulan pulak mengambang penuh, dengan laut kelihatan di depan, memang indah pemandangan. wuuu
tapi nyamuk jahat. men gigitgigit pulak.*gedik macam sial wey. hahaha*

Sangat kenyang aku malam tu. The guys tak tidur dalam rumah sebab perempuan ramai sangat. So diorg camping je kat tepi laut. Nak join, tapi aku sorang je pompuan yang nk join, so tak dibenarkan. Hmm.

Online kat tepi laut lagi best okay! Cepat je. Kat dalam rumah line takde. Broadband macam sial. Susah nak skype. *skype lagiii*
Esok, off to Shah Alam :)


p/s: takde gambar untuk di upload sebab handphone aku dah semakin canggih, gambar takbole da nak ditangkap T.T



12 comments:

  1. len kali soh bapak kau ajak aku fllow skali

    ReplyDelete
  2. haha, pastu dating ramai2 ngn couple2 yg jiher cte uhh. ;D

    ReplyDelete
  3. ehh menarik jugak kau pergi JB tu daripada aku hirup udara tak segar dekat kl ni -____-

    ReplyDelete
  4. feeqa: yg ckp kat awek dye tgok bunga api tu romantik? hahaha

    ReplyDelete
  5. dyla: ala. sume tempat da ade pollution. stakat udara segar, air dan bunyi tak segar watpe?

    ReplyDelete
  6. kak dyana: aha. sian awak tak pat ikot. takpe2. next time diorg plan nk pegi langkawi. huhu

    ReplyDelete
  7. biela: aah. mmg best la jugak. haaha

    ReplyDelete
  8. haha.tempat yg aku ta jadi na cuti.
    sedih ouh!

    ReplyDelete

thank you for dropping comments ;)