Pages

Saturday, June 13, 2009

penjimatan dikala kejatuhan ekonomi negara

sekarang ini,ekonomi negara memang sangat terok kan? harga air kat food court giant pon naik, biskut tiger pon naik harganya, dan bnyk lagi lah harga2 barang dan makanan naik. tapi sejajar dengan itu, nafsu manusia untuk berkahwin juga semakin menaik. ramai pasangan2 muda mudi yang akan atau pon telah ataupun sedang mengadakan walimatul urus nya. peningkatan jumlah pasangan yang akan berkahwin sedikit sebanyak membantu ekonomi rakyat di Malaysia ini.
hal ini demikian kerana, dengan adanya kenduri-kenduri kahwin, rakyat Malaysia yang dijemput untuk hadir dan makan makanan nya dapat jimat duit.(gosh,my BM is soo bad).
cuti ni je, dah berapa banyak jemputan kahwin family aku dapat. jadi tanpa melepaskan peluang, kita kena la pergi kan. sape tanak makan makanan free?haha. kalu dalam satu hari ade 3 jemputan, cukup untuk satu hari, breakfast,lunch dan dinner. untuk dinner tu,tak payah la makan kat khemah tu, cukup la anda bawak tupperware sendiri dari rumah dan tapaw je. tayah susah2 org tu nk kena basoh pinggan kan?
plus, bila org kawen kita akn dpt pelbagai2 barang2 pelik mcm sudu garfu hiasan, tuala la,bunga telur la,gula2 la, dan bnyk lagi. disebabkan skarang ni malaysia tengah global warming,ape salah nye gunakan tuala tersebut utk lap2 peluh kan?ade gak gune walaupon aku sebenarnye paling nyampah kalu dye bagi bende lain selain telur pindang(keje nk makan je)
so, lepas ni, kalu korg nak kawen, jangan lupe ajak aku. insyaallah aku datang right on time,ckp je,dinner ke lunch ke breakfast. i'll be there. LOL

2 comments:

thank you for dropping comments ;)