Pages

Saturday, February 13, 2010

dad

well, i am currently in JB, not feeling very well but yet, my mum is forcing me to follow her to go here and there and here like i am not sick at all. but never mind.

tadi, mase aku pergi ke kedai makan, macam kedai tepi tepi jalan lah, ape name kedai tu, siput sedut kot. bapak aku cakap ramai gila orang datang makan kat kedai tu. lagi ramai dari orang nk makan cendol. aku terasa. haha. so sampai sampai kat sana, memang ramai lah jugak orang yang datang. tapi aku tak nampak ape yang special kat situ yang membuatkan ramai orang datang.
so anyway, tengah tengah makan tu aku ternampak seorang mamat lingkungan umur 45 camtu dengan berbaju Ramones dan seluar jeans koyak koyak. di belakangnya ade 5 orang budak budak, 3 perempuan, 2 lelaki. sesudah mereka duduk, sume anak anak tu bersuara, "papa! papa! nak milo suam!" "papa! papa! nak teh tarik!" dan kesemua anak anak dye tak mintak air sejuk kecuali bapaknya, sirap ais. terharu lagi aku melihat bapak yang sebegitu rupa menyuap anak anak dye. aku syak dye adelah bapa tunggal yg menyara 5 orang anak sebab jarang sekali anak anak kecil perempuan dipakaikan dengan tshirt hitam. selalunya, mak mak akan pakaikan serba pink pink. tapi bapak pon pakai baju band, ni kan lagi anak.

sedang makan makan lagi, lalu lah seorang perempuan berbaju urm, should i say dress yg berlengan panjang dan shades di kepala dan ber-make up merah pekat. dress tu smpai peha dan berselipar "roxy". aku pon kutuk lah dalam hati sebab tak tau nk mengutuk dengan sape kan. sekali, dalam kereta ayah aku bersuara. " tadi nampak tak perempuan tak cantik tu? ape lah. dah lah makan kat warung je, nak pakai cantik cantik. tapi baju tak jugak cantik. buruk je ayah tengok. nak sexy sexy pulak kat warung. kan?"
aku tergelak dalam hati sebab bapak aku pon mengutuk! haha

5 comments:

  1. hahaha lain kali kau takpayah mengutuk dlm hati dah. haha

    ReplyDelete
  2. like daughter like father ;D

    terbalik pulak :DD

    ReplyDelete
  3. dyla: hahah. tauu takpe. ade geng nk gossip lah lepas ni!

    fiqah: hahaha. baru tuu

    ReplyDelete
  4. ntah..keco je nk sexy2...tgk jiher...pkai lek je...sexayy jugak aku nmpak..awww.hha

    ReplyDelete

thank you for dropping comments ;)